Facebook odnotował spadek dochodów

Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego Facebook odnotował na starcie roku najwolniejszy kwartalny wzrost od wpisania na giełdę – podał serwis ABC News, wskazując, że problemy połączone z pandemią Covid-19 mieszają się m.in. na całe spowolnienie rynku reklamy cyfrowej.

Koncern Marka Zuckerberga poinformował, że w liczbom kwartale tego roku zarobił 4,9 mld dolarów. To konieczni wzrost rok do roku (w liczbom kwartale 2019 r. koncern opowiadał o zarobkach 2,4 mld dol.). Przychody Facebooka wzrosły o 18 proc. do poziomu 17,7 mld dol.
Firma oznajmiła zarazem, że w obecnych trzech tygodniach marca zaobserwował „znaczący spadek” wartości oraz popytu na promocji.
Przedstawiciele Facebooka odmówili ujawnienia swoich prognoz względem przychodów za drugi kwartał, jednakże podkreślili, że obserwowana obecnie sytuacja „sygnalizuje stabilizację”.

W końcach, gdzie epidemia Covid-19 wywołała największe spustoszenie, Facebook odnotował 50 proc. wzrost użycia aplikacji do współprace informacje prywatnych. Podwoiła się również liczba połączeń głosowych i wideo tworzonych z użyciem usług koncernu, który zaznaczył jednak, że aplikacji komunikacyjnych w moc sukcesach nie monetyzuje. Jednocześnie w sektorach najbardziej dotkniętych pandemią osłabła działalność Facebooka w znaczącym segmencie reklamy.

W marcu z pomocy Facebooka korzystało 2,6 mld skutecznych w układu miesiąca użytkowników. To o 10 proc. więcej, niż rok temu – podało ABC News. Grupa osób poszukujących na Facebooku codziennie wzrosła w marcu o 11 proc. do poziomu 1,73 mld użytkowników. Koncern z Menlo Park przekazał, że ogółem 2,99 mld osób wzięło w marcu z przynajmniej jednej jego aplikacji: Facebooka, Instagrama, Messengera lub WhatsAppa. To o 11 proc. więcej, niż w obecnym samym stanie w roku ubiegłym.

Prezes Facebooka Mark Zuckerberg w dyskusji z analitykami stwierdził, że pandemia i związana z nią konieczność mieszkania w zakładu przez wiele osób przesuwa się na większe przyjmowanie nowych trendów komunikacyjnych, takich jak wideorozmowy lub małe czaty grupowe. Jak podkreślił, transmisje wideo na żywo, które wcześniej były zatrudniane do transmisji wydarzeń robiących się w grupie pozawirtualnej, obecnie grane są przez nauczycieli, sektor przyjemności i firmy religijne. Obecnie z pomocy tego typu ma ponad 800 mln osób dziennie – podał szef Facebooka.

Zuckerberg zaznaczył zarazem, że pandemia wywiera istotni wpływ na Facebooka i wyraził swoje zaniepokojenie tym, że kryzys nią spowodowany może potrwać dłużej, jeśli zniesienie zawartych w wielu miejscach obostrzeń nastąpi zbyt szybko.

Obecnie 95 proc. pracowników Facebooka robi swoje cele zawodowe zdalnie.

zobacz również Facebook odnotował najsłabszy kwartał od debiutu giełdowego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *