Jak Własne spółki sprzedają w kanale B2B?

Jak Polskie spółki dostarczają w kanale B2B? Sprzedaż towarów zaś pomocy w kanale B2B różni się z transakcji do użytkownika indywidualnego. Przed firmami, które oferują towary partnerom biznesowym, stoją zupełnie inne wyzwania. Uzależnione są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak właściwie wygląda sprzedaż w sektorze B2B.
To idealne doświadczenie tego modelu w Polsce

Jak możemy przeczytać w raporcie, tego gatunku badanie nie było do tej chwili robione w naszym świecie. Przeprowadzono je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności dostosowania się do kolejnego środowiska sprzedażowego. Linia między B2B i B2C podejmuje się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje pozostają kluczowe.

Expresowa wysyłka
Expresowa wysyłka

Klienci B2B:

Są coraz mniej czasu na spotkania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do indywidualnych zakupów.
Chcą osiągnąć lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Stosują na wygodę.

Jak Polskie spółki dostarczają w kanale B2B?

Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe stają się ważnymi elementami w procesie tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią świadczyć o sobie, swojej funkcji i swojej przygodzie – 62% ankietowanych firm wymieniło historię swojej nazwy na indywidualnej właściwości internetowej. W niniejszym tymże czasie bardzo rzadziej udostępniają one na indywidualnych właściwościach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi bądź produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm świadczy przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).

Jak wygląda rynek sprzedaży online w B2B?

71% handlowców na zbytu B2B twierdzi, iż ich firma dostarcza nasze produkty bądź usługi przez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) zwraca się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) pracuje w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a dopiero 1% ankietowanych oferuje towary bądź usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych oferuje także towary zagranicznym kontrahentom.

Jak Polskie spółki dostarczają w kanale B2B?

Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to sprawdzimy, że firmy szukają dużo alternatywie na to, by oferować nasze wyroby odbiorcom. Zobaczmy, gdy zatem oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można szukać lub kupić produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm występuje na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% przychodzi do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje swoje wyroby w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że dalej są firmy, które nie są swoich właściwości firmowych. Według pytania stanowi ich jakiś 4%.

Strona internetowa w kanale B2B – co powinna wynosić?

Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest głównym krokiem lejka sprzedażowego, toż ona kupi na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy bardzo ciekawe zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się zlokalizować na www. Wśród nich znajdują się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona tania w moc językach, oceny firmy, chatbot także dużo nowych. Najlepiej ilustruje to poniższy wykres.

Jak Polskie spółki dostarczają w kanale B2B?

Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do wyświetlania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców przechodzi do sprzedaży aplikacji głównie do ostatniego stworzonych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie zastosowano na ich właściwościach www.
Co więcej znajdziemy w raporcie?

Cały raport to również 111 stron dużej wiedzy spośród poziomu B2B i różnic, jakie przebiegają w sprzedaży, gdy czerpiemy spośród ostatniego kanału. Możemy odkryć w nim ponad znane na problem przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są same zagadnienia pokazujące, jak pracuje marketing B2B. Automatyzacji, która często zajmowana istnieje na okresie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwoli na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była dodatkowa, trzeba wyłożyć na nią wielkie sumy pieniędzy i poświęcić mnóstwo czasu.

Wtedy nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży produktów w długich dawkach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które mogą doprowadzić, do blokady sprzedaży. Mowa na dowód o dostawach kurierskich. Jeśli korzystamy jednie z samej firmy logistycznej, więc możemy zajść na pozycję, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Stąd i o posiadać w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają możliwość wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zabezpiecza ciągłość trwania procesów logistycznych. Jeżeli zależysz zobaczyć, gdy więc wpływa zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.

Sprawdź na śledzenie paczek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *